Din informaţiile pe care le avem, în luna mai a acestui an a avuz loc o licitaţie organizată de RATBv prin care au fost scoase la ofertă aproape 4, 5 tone de fir de cupru. Firma câştigătoare a fost Euro Terea Recycling SRL din Codlea. Suma licitată a fost de 38.000 lei per tonă.
Conform preţurilor afişate pe Okazii.ro preţul la cupru este de 56 lei pe kilogram. Conform saitului valutare.ro preţul în Europa al cuprului este de aproximativ 43 de lei pe kilogram, deci 43.000 lei pe tonă,
Oricum am privi problema RATBv a vândut oficial sub preţul pieţei. Poate se grăbeau.
Dar abia de aici din câte ştim apar problemele. Onorabila firmă Euro Terra Recycling SRL şi-a trimis reprezenţanţii pe 31 mai după amiaza să ridice cele aproape 4,5 tone de cupru. Şi de aici apar ciudăţeniile, în opinia noastră, astfel că vom avea câteva întrebări:
Dacă marfa a vost livrată, fără a fi semnat nici un contract de ambele părţi, ci doar cu avizul domnului director Bucurei?
De ce directorul Bucurei a semnat avizul de expediţie, atâta timp cât la RATBv factura aflată acum în contabilitatea regiei este semnată doar de dl. director anterior amintit şi nu şi de cupărător?
Cum se va face acest transfer de bani de la RATBv spre Primăria Braşov deoarece tonele de sârmă de cupru aparţin oficial Primăriei, factura fiind emisă oficial de instituţia anterior amintită?
Cum se poate livra o marfă pe baza unui contract nesemnat de nici una dintre părţi şi care nu are nici număr de înregistrare?
Cum s-a putut ca o maşină de gabarit aparţinând unei societăţi private să iasă cu 4,86 tone de cupru de la o regie de stat neavând nimeni contract semnat şi nici factură semnată?
Domnule Geman aveţi habar ce se întâmplă la dumneavoastră în societate?
Vom reveni.
Iulian Rinder