În ultima perioada au inceput sa apara tot mai multe reclame în care ne sunt prezentate informații extrem de atrăgătoare încercând sa ne induca in eroare prin crearea unor percepții false cu scopul final de a ne determina sa cumparîm acele produse.
„Rog sa analizati cu atenție toate aceste „oferte miraculoase” deoarece în multe cazuri ele sunt mincinoase si va pot crea grave prejudicii”, atenționează șeful Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorului Brașov, Sorin Susanu.
Un astfel de exemplu este o campanie publicitara a unei companii de telefonie care-si prezenta serviciile inducând ideea si perceptia de „gratis” si „nelimitat” cu toate ca in realitate lucrurile erau diferite, repectiv:
Campania BLACK FRIDAY A ROMANIA care a rulat în perioada 5 – 29.11.2020 si a promovat beneficiile ofertei MOBIL NELIMITAT a prezentat o publicitate înșelătoare, astfel:
– pe de o parte in publicitatea oferita de operatorul economic NELIMITAT NET +MINUTE 50% REDUCERE 12 LUNI există diferențe privind mărimea caracterelor ( literelor) utilizate la descrierea ofertei, întrucât astfel in eroare consumatorii.
Totodata, mențiunea de” CEL MAI MIC PRET PENTRU TOATE ACESTE BENEFICII LA UN LOC” trebuie să aibă la bază elaborat un studiu de piata efectuat de o societate specializată în sondarea pieței, care trebuia sa specifice eșantionul si perioada analizată pentru a se putea stabili veridicitatea informației oferite.
I.Rinder